lørdag 17. juli 2010

Nakne menn i midnattsol

Jeg er i Bodø. Og når jeg er i Bodø, så bor jeg i et naust ved ei småbåthavn på Nordsiden av byen. Det kan ikke bli bedre. Når jeg ser ut vinduet nå, eller sitter på terrassen, har jeg utsikt til Landego og midnattsolen og Lofotveggen. Det er Nord-Norge på sitt beste, lukten av hav, følelsen av de mektige fjellene og lyden av nordnorske måker, som i likhet med nordlenningne vet å lage myke, runde lyder, men likevel ikke pakke inn budskapet mer enn strengt tatt nødvendig.

Jeg kom hjem fra byen for ca en og halv time siden. En venn og jeg har hatt en deilig kveld med ferske reker og en flaske vin på kaia, i hjertet av byen. Da jeg kom hjem gledet jeg meg til å tulle et pledd rundt meg og beundre solen, men freden ble brutt av skikkelig dårlig teknomusikk fra et naust litt lenger ned i rekken.

Jeg bestemte meg for å gå å se litt nærmere etter hva dette kunne være for et selskap og da jeg kom ned på kaien fikk jeg se to flotte, nakne mannekropper på vei ut for å bade. De såg meg ikke og jeg kunne uforstyrret være vitne til hele seansen. Og da de kom opp gikk jeg mot dem, hilste og sa: Jeg hadde egentlig tenkt å be dere om å dempe dere, men nakenbadingen gjør meg mildere stemt.

Så startet forhandlingene om hva de måtte gjøre for fortsatt å få spille høy musikk. Og jeg må si at jeg følte at jeg gikk av med seieren, da disse to mennene, godt kvikket opp av et kaldt bad, danset for meg dere nede på kaien:) Deretter ba de meg opp på en cognac, anslo at jeg var 6 år yngre enn min faktiske alder og etterhvert satt de på Levva Livet med Åge Aleksandersen og så sang de refrenget til ære for trønderen (meg altså). Og så badet de for meg en gang til. Akk. Den indre forgylte ku kan opptre i så mange former...

9 kommentarer:

  1. Nydelig historie, æ vil bo i Skivika!!!! Trur du dem bade hele året???
    Flott blogg,blir rund i kantan og varm i kroppen av historiene - veldig ettertenksom...Fortsett slik.

    SvarSlett
  2. Hei nn,
    tusen takk for veldig hyggelig kommentar :) Det er bra hvis historiene kan spre runde kanter og varme. Håper du fortsetter å følge meg!

    Mvh

    Margrethe

    SvarSlett
  3. :) He, he, he ;) Når jeg leser denne historien i ettertid må jeg le godt. Den gir meg litt assosiasjoner til begynnelsen på en erotisk novelle! Vær så snill å le med meg! Se på avsnittet "jeg bestemte meg for å se litt nærmere...."
    LOL :)

    SvarSlett
  4. Ha ha. Tenkte på akkurat det samme. Var nysgjerrig på kor i alle daga den historia ville ende. Fin historie! Sånne småting som gjer livet spennande:)

    SvarSlett
  5. Haha. Hærlig historie - og sikkert en helt hærlig opplevelse!

    SvarSlett
  6. Hahahahaha!!

    Wowzie!

    Man skal egentlig ikke ødelegge en knakende god historie med å spørre etter detaljer, men jeg skulle gjerne ha visst; Hva danset de til?
    Jeg ser for meg at de tok en feiende flott reinlender til 'Sommerkveldens melodi' nede på bryggekanten, eller en trygg og sommerlig 'Sjøsalavals' i lyset fra midnattsolen.

    Jeg antar jeg tar feil angående type dans og musikk?

    SvarSlett
  7. Kjære Quizmaster,

    jeg må desverre skuffe deg: De danset til dårlig teknomusikk. Men det kan jo hende jeg omsetter historien til skjønnlitteratur (eller en erotisk novelle?!) en gang og da lover jeg å la dem danse en feiende flott reinlender (med hverandre) og litt senere utover natten en trygg og sommerlig vals - med meg :)

    SvarSlett
  8. Hei Margrethe! C",)¤

    Synes du skriver så bra! Mange gode refleksjoner.. Ei som tør også :0) Håper gutta var kjekke! ;-)
    Ei tøff jente rett og slett!!

    SvarSlett
  9. Tusen takk G-girl :)

    Det var nettopp det - så deilig å si ja til en sånn liten gave som livet kommer ruslende med!

    SvarSlett